اخبار سوگاس

تشعشعات حاصل از چهل و سه میلیون تن پسماند پلاستیکی

مترجم: شکیب کثیر

قانون پیشنهاد شده توسط اتحادیه اروپا می تواند تشعشعات حاصل از چهل و سه میلیون تن پسماند پلاستیکی را کاهش دهد

کمیسیون اروپا در حال پیشنهاد یک برنامه چند ملیتی برای برون رفت یا کنار آمدن با پسماند پلاستیکی، که میتواند سبب کاهش تشعشعات حاصله و ذخیره منابع باقیمانده شود.

آیا اتحادیه اروپا می تواند پلاستیک را متوقف سازد ؟

این امر به وسیله پیشنهاد قوانینی توسط کمیسیون اروپا در راستای توقف پلاستیک یکبار مصرف امکان پذیر است.

مقصود بخشی از بخشنامه دادوستد قاره سبز، آن است که برنامه فعالیت اقتصادی مدون شده معاملات اروپا ، هنجارسازی درست محصولات بدون ضرر، در پاسخ به تقاضای خاص اروپایی‌ها برای راه حل های بیشتر محصولات بدون زیان است.

مشکل پسماند پلاستیکی اتحادیه اروپا

تحت قوانین پیشنهاد شده توسط تمام ۲۷ کشور عضو، بایستی کاهش پنج درصدی پسماند بسته بندی پلاستیکی تا سال ۲۰۳۰، افزایش ۱۵ درصدی در سال ۲۰۴۰ در قیاس با سال ۲۰۱۸ شود.

این امر برای صنعتگران فرصت های تجاری جدید خلق می شوند به ویژه برای شرکت‌های کوچک‌تر، کاهش نیاز به مواد اولیه بکر و استفاده نشده ، به درستی بالا بردن ظرفیت بازیافت اروپا ، وابستگی آن را به منابع اولیه و تامین کنندگان خارجی بی نیازمی سازد.

همچنین به طور قابل ملاحظه‌ای بعضی بسته بندی ها به طور کامل تحت قانون پیشنهادی ممنوع خواهد شد. این ممنوعیت شامل هرگونه استفاده بسته بندی شده یکبار مصرف برای غذا یا نوشیدنی ها حین مصرف در رستوران ها خواهد بود. همچنین ممنوعیت بسته بندی یکبار مصرف در میوه و سبزیجات ، شامپو های یکبار مصرف، بطری های محصولات محافظ بدن و دیگر اقلام  کوچک عمومی در اتاق هتل ها.

منبع: www.greenqueen.com.hk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *