اخبار جدید

سوگاس، سوغات شوش

هفته گذشته جمعی از فعالات محیط زیست شهرستان شوش به همراه ریاست اداره محیط زیست این شهرستان، بازدیدی از کارخانه داشتند و پس از برگزاری مراسم خیرمقدم، حاضران از خط تولید بازدید کرده و ماهیت سبز این محصول را از نزدیک مشاهده کردند. 

در این جلسه از سوگاس به عنوان سوغات شوش یاد شد و قرار شد کلیه دست اندرکاران حوزه محیط زیست در حد بضاعت این مفهوم را میان اهالی شهرستان و نواحی تابعه بسط دهند. در پایان این جلسه، از آقای احمد زالی، دبیر انجمن دوستداران شهر و طبیعت شوش به دلیل حمایت بی دریغ ایشان از این محصول قدردانی شد و به صورت نمادین به عنوان سفیر سوگاس در شوش معرفی شدند. پس از این دیدار، جلسه مجزایی با ریاست محترم میراث فرهنگی این شهرستان ترتیب داده شد و پیشنهاداتی جهت تثبیت جایگاه سوگاس به عنوان سوغات شهر تاریخی شوش مطرح شد.


ضیافت شام با کنش‌گران و مسئولان شهرستان‌های دزفول و اندیمشک
در هفته گذشته، سوگاس میزبان تنی چند از مقامات و دبیران انجمن‌های مردم نهاد دوستار محیط زیست دو شهرستان دزفول و اندیمشک بود. در این جلسه، رئیس سازمان محیط زیست و همچنین رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول بر ضرورت حمایت از بیزینس‌های سبز تاکید کردند. کنش گران دوستار محیط زیست نیز ضمن صحه گذاشتن بر جایگاه متمایز این ظروف در قیاس با رقبای شبه گیاهی آن، ترویج مصرف سوگاس به جای سایر ظروف یک بار مصرف را مورد تاکید قرار دادند. در نهایت مقرر شد تصمیمات و اقدامات مشترکی جهت گسترش سهم بازار این محصول در دستور کار طرفین قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *