اخبار سوگاس

کدام ظروف یکبارمصرف برای استفاده در مایکروویو مناسب هستند

یکی از مشکلات ظروف پلاستیکی یکبارمصرف، عدم قابلیت استفاده از آنها در دمای بالای مایکروویو است. اگرچه برخی از این ظروف، در دمای بالا شکل ظاهری خود را حفظ می‌کنند اما  خطرات غیرقابل مشاهده آنها همچنان وجود دارد.

برخی شواهد به دست آمده در بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که روغن موجود در مواد غذایی و پلاستیک موجود در ساختار ظروف یکبارمصرف، در معرض حرارت دچار فعل و انفعالات شیمیایی می‌شوند که نتیجه آن تولید ماده‌ای سمی به نام دی‌اکسین (دیوکسین) است.

دی‌اکسین‌ها مواد شیمیایی و سمی مضر برای بدن انسان محسوب می‌شوند و عوارض و مشکلاتی در تولیدمثل، رشد و سیستم ایمنی ایجاد می‌کنند و همچنین می‌توانند باعث ایجاد اختلال در هورمون‌ها و بروز سرطان شوند.

به همین دلیل نیز پزشکان و متخصصان علوم تغذیه تاکید دارند که از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی بهخصوص در مورد غذاهای حاوی روغن و چربی در ماکروویو استفاده نشود و ظروف دیگری برای این کار جایگزین شود.

ظروف یکبارمصرف سوگاس به دلیل اینکه با استفاده از الیاف گیاه نیشکر (باگاس) تولید می‌شوند و در ترکیب آنها به جای مواد پلاستیکی از الیاف گیاهی استفاده شده است، علاوه بر اینکه قابلیت تحمل دمای بالا در مایکروویو را دارند، سلامت مصرف‌کنندگان را نیز تامین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *